Jak sprzedałem rower drogo i szybko?

Założę się, że każdy to przechodził – masz w garażu już parę rowerów i bardzo potrzebujesz kolejnego. Niestety, z realizacją tej potrzeby bywa różnie. Brak miejsca albo brak funduszy, albo dociera do Ciebie, że nawet jeśli KONIECZNIE musisz mieć gravela (swoją drogą, TUTAJ się nad tym zastanawiałem), to może szosa, na którą wsiadasz raz na pół roku, bardziej przyda się komuś innemu. 

I tak trafiasz na rynek wtórny. 

Idea jest szczytna: 

oszczędzasz pieniądze, czas i środowisko 

Kupując coś od uczciwego sprzedawcy, wspierasz człowieka, a nie wielką firmę. 

Dlaczego czasami tak trudno pozbyć się czegoś, co wiesz, że jest warte swojej ceny i jeszcze długo posłuży? Bardzo możliwe, że popełniasz jeden z poniższych błędów. 

U mnie pod młotek poszedł rower górski, niejaki Epic.

Gdzie sprzedać rower? 

Możliwości jest sporo. Po pierwsze: stacjonarnie czy w internecie? 

W większych miastach znajdziesz skupy rowerów, inaczej lombardy. Nawet jeżeli umiesz się targować, nie licz na atrakcyjną cenę. Takie firmy powstały, żeby tanio kupić i drogo sprzedać. Nie zarobisz dużo, ale transakcję przeprowadzisz szybko. Wybierz tę opcję, jeśli nie chcesz poświęcać sprzedaży roweru za dużo czasu i nie zależy Ci na pieniądzach. 

Internet daje dużo więcej możliwości. Masz do dyspozycji różne portale: 

  • typowo sprzedażowe (Allegro, OLX, Gratka) 
  • rowerowe (fora, grupy na Facebooku) 

Zacznij od drugiej opcji! Miejsca w sieci takie jak ForumRowerowe.org skupiają miłośników kolarstwa. Rozmowy między sprzedającym a potencjalnym nabywcą będą konkretne. Ty wiesz, co sprzedajesz, a on wie, co chce kupić i na co zwrócić uwagę. 

Portale sprzedażowe, jak Allegro czy OLX, mają dużo więcej użytkowników. Jeżeli sprzedajesz rower miejski albo prostego górala, tutaj masz największe szanse na szybką transakcję. 

Jaki rower sam byś kupił? 

Przed sprzedażą zadałem sobie proste pytanie. Co sam bym kupił? Na co zwrócę uwagę? 

Jedną z najważniejszych zasad w handlu jest uczciwość. Masz w ofercie produkt. Znasz jego wady i zalety. Nie ukrywaj ich. Zrób szybki przegląd swojego roweru. 

Sprawdź: 

  • ramę (czy jest prosta, czy nie ma rdzy, wgnieceń i pęknięć)
  • koła (czy są proste? czy opony są popękane, sparciałe, starte? napompuj je)
  • amortyzator, jeśli sprzedajesz używany rower górski 
  • przerzutki i hamulce 
  • łańcuch 

Coś nie działa? Masz dwa wyjścia: naprawić albo opisać. To od Ciebie zależy, czy chcesz jeszcze inwestować w ten rower. Nowe siodełko czy opony z dętkami to koszt kilkudziesięciu złotych. 

Pamiętaj o pytaniu – jaki rower chciałbyś kupić? Ja wolałbym po zakupie nie prowadzić takiego roweru prosto do serwisu, dlatego przed sprzedażą zająłem się większością drobnostek. 

Nikt nie wymaga od Ciebie, żebyś sprzedawał za pół ceny profesjonalny rower w stanie idealnym – ślady używania są nieuniknione, szczególnie w wyczynowych modelach. Nie zapomnij o tym wspomnieć. 

Ludzie kupują oczami, czyli szybki kurs fotografii 

Czasy, kiedy zdjęcia do reklam robili tylko profesjonaliści, już dawno minęły. Teraz wszyscy mamy smartfony ze świetną optyką. Aż żal tego nie wykorzystać! 

Zdjęcie główne powinno pokazywać rower 

  • dobrze widoczny,
  • wyostrzony, 
  • w naturalnym świetle,
  • najlepiej na prostym tle


W praktyce wygląda to mniej więcej tak: 

NIE UŻYWAJ zdjęcia producenta. Zrobione przez Ciebie będzie bardziej autentyczne, zresztą i tak będziesz musiał pokazać rower z bliska. 

ZRÓB DUŻO ZDJĘĆ, wszystkiego. Przygotuj się, że ludzie będą pytać – o przerzutki, koła, kierownicę, manetki, sztycę, każde zadrapanie… Lepiej mieć w zanadrzu dobre ujęcia niż później biegać trzynaście razy z aparatem. Wiem, bo to przerabiałem. 

Niech rower będzie czysty. Umyj go. 

Do ogłoszenia nie wrzucaj od razu wszystkich zdjęć. Ważne będą ogólne ujęcia i zbliżenia poszczególnych elementów, jak napęd, kierownica, pedały, siodełko i koniecznie usterki. 

Czas na konkrety – opis aukcji 

Znowu będę zachęcać do szczerości. 

Nie musisz spowiadać się z każdego przejechanego kilometra, ale napisz, jak długo jeździłeś na tym rowerze, do czego był Ci potrzebny. Możesz wspomnieć o jego najlepszych cechach – ja konkretnie opisałem amortyzator i karbonową ramę.

W dobrym opisie aukcji najważniejsza jest specyfikacja techniczna. Nie pomijaj niczego. Po prostu szczegółowo opisz produkt, który sprzedajesz. 

Czego jeszcze potrzebujesz, żeby sprzedać używany rower w internecie? 

C i e r p l i w o ś c i. 

Jeżeli wybierzesz OLX, przygotuj się na mnóstwo, naprawdę mnóstwo pytań (które rzadko kiedy prowadzą do rzeczywistej transakcji). 

Klienci na Allegro są poważniejsi, bo oferta jest ograniczona w czasie. 

Roweru raczej nie sprzedasz od razu, z dnia na dzień. 
Dobrze, jeśli uda Ci się znaleźć kupca w okolicy swojego miejsca zamieszkania. Spotkanie twarzą w twarz i wspólne obejrzenie roweru rozwieje mnóstwo wątpliwości i oszczędzi Ci wysyłki roweru, która może być tematem zupełnie osobnego wpisu.

Trek Crockett

Zostaw komentarz

This error message is only visible to WordPress admins

Błąd: Brak podłączonego konta.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.